Activitățile de vară ale copiilor din mediul urban

Activitățile de vară ale copiilor din mediul urban

30.07.2022 13:05

Activitățile de vară ale copiilor: bugetul alocat de părinți anul acesta versus anul trecut, tipuri de activități, modalități de alegere a acestora 

 

Odată cu venirea sezonului estival, implicit odată cu terminarea programului școlar sau de grădiniță, părinții aleg fie să-și ia copiii în vacanță, să-i înscrie în tabere și la diferite activități, să-i trimită în vacanță la bunici sau să-i încurajeze să petreacă mai mult timp afară, jucând diferite jocuri și oferindu-le jucăriile de exterior necesare.

Conform rezultatelor unui sondaj realizat de iya.ro privitor la activitățile de vară ale copiilor din mediul urban:

  • 8 din 10 copii se bucură de o vacanţă împreună cu familia
  • 6 din 10 copii cu vârsta de peste 9 ani participă la activități/ateliere tematice sau tabere (de o zi sau mai multe zile)
  • 7 din 10 părinţi caută şi analizează ofertele disponibile sau se bazează pe recomandări de la apropiaţi
  • nivelul educativ/inovativ al experienţelor de vară este cel mai important pentru mai mult de 50% dintre părinţi
  • comparativ cu anul trecut, 1 din 5 familii a redus bugetul alocat pentru activitățile de vară ale copiilor.

Ce pregătesc părinții pentru vacanța de vară a copiilor?

Conform respondenților, indiferent de categoria de vârstă în care se înscriu copiii, ierarhia activităților pregătite pentru vacanța de vară acestora este identică: 8 din 10 copii merg în vacanță împreună cu familia, iar același raport este valabil și pentru cei care primesc jocuri noi sau jucării pentru exterior. Printre preferințele următoare, în ordine, se numără înscrierea copiilor în diferite tabere și activități care durează o zi sau mai multe (6 din 10 copii cu vârsta de peste 9 ani), iar 4 din 10 copii cu vârsta de peste 3 ani își petrec o parte din vacanță la bunici. 

Experientele de vara ale copiilor din mediul urban

Experientele de vara ale copiilor pe categorii de varsta

Cum aleg părinții activitățile copiilor?

În urma sondajului s-a observat că cei mai mulți dintre părinți caută și analizează oferte disponibile (7 din 10 părinți) sau, de asemenea, au încredere în recomandările provenite de la rude sau prieteni care au copii (6 din 10 părinți). Într-un raport mai mic, 4 din 10 părinți aleg un anumit tip de activitate în urma ofertelor și recomandărilor provenite din reclamele din social media, iar 3 din 10 părinți iau în considerare ofertele primite din mediul legat de școală/grădiniță al copiilor. 

Cum aleg parintii activitatile

Ce obiective au părinții, atunci când aleg activitățile de vară? 

În ceea ce privește motivele pentru care părinții aleg un anumit tip de activitate pentru copii pe timpul verii, pentru aproape toți părinții (97%) care aleg să-i înscrie pe aceștia la tabere sau ateliere de o zi sau mai multe zile, posibilitatea de a le oferi experiențe noi, care să-i stimuleze și să-i țină ocupați, reprezintă justificarea principală. Pentru respondenții care aleg să le ofere copiilor, pe timpul verii, jocuri și jucării de exterior, cel mai important aspect pe care îl iau în considerare, când vine vorba de criteriile de alegere a acestora, este nivelul educativ și inovativ pe care îl oferă. 

Cel mai important criteriu

Doar 1 din 10 părinți consideră că prețul reprezintă cel mai important aspect, iar aproximativ același procent din respondenți acordă prioritate durabilității produsului și efectelor sale asupra mediului. În general, în alegerea experiențelor și activităților de vară pentru copii, indiferent de natura acestora, nivelul educativ/inovativ este esențial, următorul criteriu fiind timpul petrecut afară, respectiv pregătirea personalului implicat (tabere și activități).

Bugetul alocat pentru activitățile de vară ale copiilor din anul acesta versus anul trecut 

Comparativ cu anul trecut, 1 din 5 familii a redus bugetul alocat pentru activitățile de vară ale copiilor, 44% dintre respondenți alocă aceeași sumă, iar 37% au mărit bugetul investit în activitățile de vară ale copiilor. 

Bugetul comparativ cu anul trecut

În anul 2022, indiferent de natura activităților și alegerile părinților, aceștia alocă, în medie, un buget cuprins între 500 și 1.000 de lei pentru un copil. Pentru categoria de vârstă a copiilor de peste 9 ani, implicați în diverse activități tematice și tabere, conform rezultatelor, părinții cheltuie, în medie, aproape 1.000 de lei pentru activitățile de vară. Pentru copiii sub 3 ani, cei mai mulți dintre respondenți investesc între 200-500 de lei. 

Bugetul per copil

O interpretare a răspunsurilor

Generația alfa, prima născută în întregime în secolul XXI, vine cu propriile provocări pentru părinții de azi. Începând cu expunere la social media încă din primii ani, până la lecții digitale la grădiniță sau școală, folosind laptopuri, tablete sau table interactive, copiii sunt mereu în mișcare și au în permanență nevoia de stimulare audio-vizuală. Astfel, copiii alfa vor avea și un alt comportament de consum, în ceea ce privește timpul liber și activitățile, dar și cerințe diferite de entertainment, față de generațiile anterioare.

Părinții de astăzi înțeleg tot mai bine necesitatea unei dezvoltări armonioase pe toate planurile, astfel că le cultivă un mediu familial puternic, cu experiențe împărtășite și amintiri frumoase, dar le creează totodată oportunități de dezvoltare personală, mizând pe învățarea experiențială. Învățarea prin experiență, care decurge din participarea la tabere și ateliere tematice, dar și învățarea prin joc (joc de echipă cu mingea, biciclete, role, trotinere, trambulină, chiar și banalele jocuri de stropit cu apă) le facilitează celor mici dobândirea independenței, a încrederii în sine, precum și menținerea sănătății fizice și mintale, nevoi de bază alte copiilor din această generație.   

Metodologie și informații demografice 

Sondajul a fost realizat de-a lungul perioadei de timp cuprinsă între data de 10 iunie – 6 iulie, 2022, în mediul online, fiind publicat pe site-ul iya.ro și distribuit în social media, în peste 30 de grupuri destinate care au drept public țintă părinții. Respondenții care au luat parte la sondaj (372 de părinți) locuiesc în mediul urban, iar aproximativ 50% dintre aceștia locuiesc în cele 5 orașe mari din România: București, Cluj-Napoca, Iași, Brașov și Timișoara. Venitul mediu al unei familii este de aproximativ 6.000 de lei/lună. Publicul țintă a fost reprezentat, în principal, de familii din mediul urban. 

Informatii demografice

Ne bucurăm dacă articolul prezintă interes și vă doriți distribuirea informației pe blogul/site-ul personal. Acest lucru este permis cu menționarea sursei www.iya.ro.

Postat în Lifestyle De:
Cristina IYA
Comentarii

Trebuie sa fii logat pentru a lăsa un comentariu.

Apasa aici pentru a te loga

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat-o sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii

Loghează-te cu email

Ați uitat parola?

Nu ai incă cont? Creare Cont

Ați uitat parola?

Introduceți-vă adresa de e-mail mai jos. Veți primi o legătură de resetare a parolei.

Creează un cont

  • Sunt de acord cu prelucrarea de către operator a datelor mele cu caracter personal privind adresa de email, nume, prenume, nr. telefon, în scop de marketing direct, respectiv pentru a primi în continuare ofertele operatorului privind serviciile și produsele puse la dispoziție. Datele dvs. sunt procesate în siguranță. Pentru detalii legate de politicile noastre și drepturile dvs. privind prelucrarea datelor cu caracter personal accesați Politica de Confidențialitate. Temeiul prelucrării datelor este consimțământul iar durata prelucrării este întreaga perioadă a existenței acestuia. Consimțământul va putea fi retras prin accesarea link-ului de Dezabonare prezent în newsletter sau prin debifarea căsuței site Newsletter, prezente în contul de utilizator care va avea ca și consecință încetarea prelucrării.

    [Afișare]

Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele cu caracter personal în vederea plasării comenzii și creării opționale a contului, dacă s-a selectat opțiunea. Temeiul prelucrării îl reprezintă obligația contractuală, în scopul livrării produselor comandate, durata prelucrării fiind perioada termenului de prescripție de 3 ani de la plasarea comenzii. În măsura în care nu sunteți de acord cu prelucrarea datelor dvs, vă informăm că nu vom putea livra produsele comandate. Drepturile dvs. în calitate de persoană vizată sunt garantate prin Politica de Confidențialitate.

[Afișare]

Ești deja utilizator?